Sate Ikan POKAJI TERSEDAP

Thursday, June 24, 2010

iPhone 4 Dilancarkan...

Peminat serbu dapatkan iPhone 4 yang dilancarkan hari ini


2
PEMINAT Apple mencuba telefon bimbit terbaru iPhone 4 di pusat jualan Apple di daerah Ginza, Tokyo, hari ini. - Foto Reuters

PEMINAT Apple mencuba telefon bimbit terbaru iPhone 4 di pusat jualan Apple di daerah Ginza, Tokyo, hari ini. - Foto Reuters
TOKYO: Ratusan peminat Apple sanggup beratur panjang di sekitar Bandaraya Tokyo hari ini untuk menjadi kalangan orang pertama memiliki telefon bimbit terbaru iPhone yang dilancarkan di seluruh dunia hari ini. 

iPhone 4 yang mula dijual serentak di Britain, Perancis, Jerman dan Amerika Syarikat hari ini, tetapi Jepun negara yang terawal kerana perbezaan zon waktu siang.

iPhone keluaran terbaru dianggap tercanggih dengan kemampuan melakukan sembang menerusi video, paparan video berdefinasi tinggi dengan resolusi visual yang lebih jelas dan berkualiti.

Di sekitar Tokyo sahaja, lebih 500 orang beratur di pusat jualan Apple di Daerah Ginza untuk mendapatkan telefon bimbit pintar versi terbaru itu. 

Pembeli terawal, Ryoichi Hoshino yang ditemui berkata: "Saya amat mengagumi reka bentuknya. Ia memenuhi jangkaan saya lebih 110 peratus. 

“Saya akan menggunakannya untuk menonton filem serta mengikuti rangkaian sosial Twitter." 

Bagi penulis teknologi, Eiji Ishii, 42, beliau tertarik dengan iPhone kerana teknologinya ia jauh lebih hebat berbanding telefon bimbit yang amat sesuai untuk mereka yang berkerja di pejabat. 
“Saya amat teruja. Ia nipis dan ringan," katanya sambil menunjukkan iPhone4 digenggamannya. 

Awal bulan ini, Ketua Eksekutif Apple, Steve Jobs mengumumkan iPhone versi baru itu boleh didapati dengan harga AS$199 untuk model 6 gigabit (GB) dan AS$299 untuk model 32GB. 

Katanya, telefon bimbit pintar itu boleh didapati di lebih 18 negara milai Julai sebelum diperluaskan ke 24 negara pada Ogos. 

Apple sehingga kini sudah menjual lebih 50 juta set iPhone sejak dilancarkan pada 2007. - AFP 

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts with Thumbnails